.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرايط ثبت‌نام مشمولان در دانشگاه‌ها در سال 89

سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي شرايط و مقررات ثبت نام مشمولان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي در سال 1389 را اعلام كرد.

سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: مشمولاني كه هر يك از شرايط زير را داشته باشند مجاز به ثبت نام در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي در سال 1389 هستند.

1- دارندگان كارت پايان خدمت

2- دارندگان كارت معافيت دائم در زمان صلح با فرم كامپيوتري

3- كاركنان ثابت شاغل به خدمت در نيروهاي نظامي و انتظامي با ارائه گواهي موافقت از يگان مربوطه

4- دارندگان معافيت موقت پزشكي بدون درج غيبت در مدت اعتبار معافيت موقت

5- مشمولان متولد1371 اعم از اينكه به صورت حضوري يا متفرقه مدرك ديپلم و پيش دانشگاهي گرفته‌اند.

6- فارغ التحصيلان دوره ديپلم و پيش دانشگاهي در دي 88 يا تير و شهريور 89 كه به صورت حضوري(روزانه)تحصيل كرده‌اند. مشروط به آنكه حداكثر تا سن 24 سالگي فارغ التحصيل شده باشند.

7- مشمولان متولد نيمه دوم سال 1369 كه در شهريور سال 88 و قبل از آن دوره پيش دانشگاهي يا ديپلم را به صورت حضوري (روزانه) به اتمام رسانده‌اند.

8- دارندگان برگ اعزام به خدمت بدون غيبت، يا اضافه خدمت اعم از 90 يا 180 روز يا برگه‌هاي اعزامي كه در قسمت مدرك تحصيلي عبارات انصراف، اخراج و مشابه از دانشگاه قيد نشده باشد و تاريخ اعزام به خدمت قيد شده، در زمان ثبت نام دانشگاه سپري نشده باشد.

9- سربازان غير غايب شاغل به خدمت در نيروهاي مسلح با ارائه مجوز ثبت نام صادره از سوي واحدهاي وظيفه عمومي

10- سربازان وظيفه‌اي كه تا تاريخ 31 شهريور سال 89، خدمت دوره ضرورت آنان به اتمام برسد با ارائه گواهي اشتغال به خدمت از يگان مربوطه تبصره: چنانچه سربازان وظيفه حداكثر تا يك ترم از تاريخ ثبت نام در دانشگاه، خدمت قانوني آنان به اتمام برسد، نيازي به ترخيص از خدمت جهت تحصيل نداشته و شروع به تحصيل از ترم دوم (بهمن) بلامانع است.

11- مشمولاني كه قبل از ثبت‌نام در دانشگاه در سير رسيدگي به معافيت پزشكي از طريق دفاتر پليس+10 قرار گرفته‌اند به شرط نداشتن غيبت با ارائه مجوز ثبت نام و شروع به تحصيل از سوي وظيفه عمومي.
اين قبيل مشمولان بايد حداكثر ظرف مدت يك ترم نسبت به رسيدگي پزشكي اقدام و در صورت عدم اخذ معافيت، براي آنان معافيت تحصيلي صادر خواهد شد.

12- مشمولان فارغ التحصيل دوره كارداني كه در آزمون كارشناسي پيوسته پذيرفته شده‌اند چنانچه در رشته‌هاي تحصيلي متجانس با رشته تحصيلي دوره كارداني قبول شوند مجاز به ثبت نام بوده و بايد طي مدت حداكثر 4 سال دوره كارشناسي پيوسته را به اتمام برسانند.

13- طلبه دارنده ديپلم كامل متوسطه، به شرطي كه مركز مديريت حوزه‌هاي علميه قم يا شوراي مديريت حوزه علميه خراسان تأييد كند كه معافيت تحصيلي در حوزه، پوششي براي ادامه تحصيل در دانشگاه نيست و طلبه قادر است ضمن اينكه در حوزه به تحصيل اشتغال دارد به موازات آن در دانشگاه نيز تحصيل كند.
اين قبيل مشمولان نيازي به اخذ معافيت تحصيلي جديد نداشته و با همان معافيت تحصيلي حوزه، اشتغال به تحصيل آنان در دانشگاه بلامانع است و در هر زماني كه حوزه علميه معافيت تحصيلي طلبه را خاتمه يافته اعلام كند، مشمول ديگر نمي‌تواند به عنوان دانشجو از معافيت تحصيلي دانشگاه استفاده كند و بايد خود را به وظيفه عمومي محل معرفي كند.

تبصره: افراد مشمول بند فوق قبل از ثبت نام در آزمون بايد موافقت نامه مذكور را از شوراي مديريت حوزه علميه قم يا شوراي مديريت حوزه علميه خراسان(مشهد) دريافت دارند و به هنگام قبولي در دانشگاه ارائه كنند.

14- متعهدان خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها كه پس از انجام تعهد خدمت معاف هستند، در صورت ارائه موافقتنامه از بالاترين مقام وزارت يا سازمان متبوع.
بديهي است با شروع به تحصيل، تعهد آنان قطع شده و پس از اتمام تحصيلات بايد بقيه خدمت مورد تعهد را در وزارتخانه يا سازمان متبوع به اتمام برسانند.

2 تذكر مهم:

1- دانشجويان انصرافي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور و همچنين دانشگاه پيام نور، مراكز تربيت معلم وابسته به وزارت آموزش و پرورش و ديگر مؤسسات آموزش عالي(مؤسسات آموزش عالي غير انتفاعي و غيردولتي، دانشگاه آزاد اسلامي و ...) كه از معافيت تحصيلي استفاده كرده‌اند، لازم است پس از انصراف قطعي از تحصيل، خود را براي اعزام به خدمت به بخش‌هاي وظيفه عمومي معرفي و به خدمت اعزام شوند.
اين دسته از داوطلبان پس از انجام دوران خدمت وظيفه عمومي (خدمت دوره ضرورت)، حق ثبت نام و شركت در آزمون هاي سراسري بعدي را خواهند داشت.

2- سقف سنوات تحصيل در دوره كارداني حداكثر 3 سال و در دوره كارشناسي پيوسته 6 سال و دكتري حرفه‌اي 8 سال است. بديهي است دانشجوياني كه طي مدت فوق موفق به اتمام دوره تحصيل نشوند، شرايط ادامه تحصيل را از دست خواهند داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.033 seconds.